Kaupan ehdot

Osapuolet

Kauppias

Ysihotelli/Lenkon Oy
Keskuskatu 16 B
76100 Pieksämäki
info@ysihotelli.fi
040 070 7999
Y: 0821438-8

Asiakas

Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä sekä kauppiaskohtaisia ehtoja ostaessaan tuotteita ja palveluja Ysihotelli Internet-palveluissa.

Tilaaminen

Yleiset ehdot

  • Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.
  • Sovellamme majoituskohteissa dynaamista hinnoittelua. Hinnat ovat riippuvaisia ajankohdasta ja vaihtelevat kuukausittain, viikoittan ja päivittäin.
  • Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yritysasiakkaille.
  • Pidätämme oikeudet hintojen muutoksiin.
  • Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.
  • Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Varausehdot

Näitä ehtoja sovelletaan vuokrattaviin ja varattaviin tuotteisiin ja palveluihin. Yhteisesti näistä käytetään nimitystä "kohde".

Varaaminen

  • Asiakas vastaa siitä että hän tutustuu varauskohteen/-kohteiden kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.
  • Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
  • Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.
  • Varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksuvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
  • Kauppias ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Kauppiaaseen tilanteen korjaamiseksi.
  • Kauppias ei anna takuuta siitä, että kohde on tässä tilanteessa yhä vapaa.
  • Mikäli kohde ei ole vapaa, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista kohdetta.

Peruutukset ja muutokset

  • Peruutuspäivä on se päivä, jona Kauppias on saanut tiedon peruutuksesta.

  • Asiakas vastaa siitä, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa.
  • Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa,
    • kun varauksen alkamiseen on aikaa alle 1 vrk peritään 50% kohteen vuokrahinnasta.
    • Alennuskoodilla varatuista kohteista peritään aina koko vuokrahinta riippumatta peruutusajankohdasta.
  • Varaus voidaan asiakkaan pyynnöstä siirtää seuraavin ehdoin:
    • Siirto voidaan tehdä vain kerran.
    • Siirrossa ei ole mahdollista vaihtaa kohdetta.
    • Mikäli siirretty varaus perutaan, peritään aina koko vuokrahinta riippumatta peruutusajankohdasta.

Kauppiaan oikeus peruuttaa varaus

  • Ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) voi Kauppias irtisanoa vuokrasopimuksen. Irtisanomisesta ilmoitetaan viivytyksettä kohteen vuokranneelle asiakkaalle.

  • Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa vuokra kokonaisuudessaan takaisin.
  • Force majeure -esteen takia irtisanotusta vuokrasopimuksesta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.

Ovien aukaiseminen erillisenä käyntinä

  • Mikäli huoltohenkilön tarvitsee asiakkaan toimesta käydä paikan päällä avaamassa ovi, peritään siitä 70€ korvausta.

Kohteen käyttö

  • Kohde on määritelty kohdekuvauksessa
  • Asiakkaalla on vuokra-aikana käyttöoikeus kohteeseen ja sen varustukseen sekä erikseen määriteltyihin palveluihin.
  • Jos varaaja huomaa kohteessa puutteita tai muuta huomautettavaa, on hänen viipymättä ilmoitettava siitä varaustenhallinnasta vastaavalle.
  • Kohde on asiakkaan käytössä kohdekuvauksessa määriteltynä aikana.
  • Lemmikkieläimet
    • Kohteessa ei ole sallittua majoittaa lemmikkieläimiä. Jos majoittaja tuo majoituskohteeseen lemmikin vastoin ohjeita, on majoittuja velvollinen maksamaan siivoussumman 150€.

Vahinkojen korvaukset

  • Asiakas on velvollinen korvaamaan Kauppiaalle vahingon, jonka hän on aiheuttanut kohteelle. Varaaja on vastuussa myös muista kohteessa vierailevista henkilöistä sekä heidän aiheuttamastaan vahingosta varauksen aikana.

Valitukset

  • Mahdolliset valitukset on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti aiheen ilmaannuttua.
  • Mikäli asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee valitus lähettää kuukauden kuluessa vuokra-ajan päättymisestä kirjallisesti.
  • Kauppias pyrkii käsittelemään valituksen mahdollisimman nopeasti kuitenkin enintään kuukauden kuluessa.
  • Jos asiakas ja kauppias veivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.

Toimitusehdot

Sopimuksen syntyminen

  • Sitova sopimus kaupasta tulee voimaan, kun tilaus on vahvistettu (tilausvahvistus/maksuvahvistus).
  • Tilausvahvistus/Maksuvahvistus toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse.

Maksuehdot

  • Kauppias soveltaa palveluissaan luotettavia ja turvallisia maksuvälitystahoja.
  • Kauppias ei tallenna pankkiyhteys- tai luottokorttitietoja missään vaiheessa.
  • Asiakas sitoutuu noudattamaan valitsemansa maksutavan mukaisia ehtoja.
  • Maksaminen laskulla
    • Lasku on maksettava laskuun merkittyyn eräpäivään mennessä.
    • Eräpäivän jälkeen maksettuihin laskuihin lisätään aina viivästyskulut. Mikäli lasku on maksettu eräpäivän jälkeen alkuperäisellä laskulla ja viivästyskuluja on ehtinyt jo syntyä, kulut laskutetaan erikseen.
  • Mikäli maksutapahtumaa ei ole saatettu onnistuneesti loppuun tilaushetkellä, Kauppias ei käsittele tilausta.
  • Maksupalvelutarjoaja

    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

    Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
    Innova 2
    Lutakonaukio 7
    40100 Jyväskylä
    https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot